1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. تاثیر موسیقی بر روحیه سالمندان – چه موسیقی مناسب آنهاست؟
تاثیر موسیقی بر روحیه سالمندان

تاثیر موسیقی بر روحیه سالمندان – چه موسیقی مناسب آنهاست؟

تاثیر موسیقی بر روحیه سالمندان به این صورت است که در خواب آنها اثر مستقیم وخوبی دارد. زمانی که از خواب بیدار می شویم، روش های مختلفی وجود دارد تا روز خوبی را آغاز کنیم.

یکی از کار های روحیه بخش، گوش دادن به موسیقی است. شرایط زندگی در سنین مختلف متفاوت است. افزایش سن و ورود به سنین سالمندی، می تواند چالش های زیادی به همراه داشته باشد.

بیماری های جسمی و روحی زیادی ممکن است در این سنین سراغ فرد بیاید. به همین جهت داشتن روحیه مناسب برای سالمندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

تاثیر موسیقی مناسب برای افزایش روحیه سالمندان مسئله ای است که توجهات زیادی را به خود جلب می کند.

شروع روز با یک موسیقی آرامش بخش می تواند در تمام روز فرد را پر انرژی و با روحیه کند.

چرا نباید از تاثیر موسیقی بر روحیه سالمندان غافل شویم؟

چرا نباید از تاثیر موسیقی بر روحیه سالمندان غافل شویم؟

موسیقی نقش مهمی در روحیه سالمندان دارد. چرا که این عزیزان همواره خاطرات زیادی را با خود حمل می کنند. در این سنین نزدیکان و دوستان شخص سالمند ممکن است از دنیا رفته باشد.

به همین جهت غم در بسیاری از سالمندان بروز می کند. گوش دادن به موسیقی و تاثیر موسیقی بر روحیه سالمندان  به شکل مناسب می تواند روحیه آن ها را بهبود بخشد.

اگر سالمند شما از خدمات پرستاری استفاده می کند، پرستار سالمند همواره باید در حفظ روحیه سالمند تلاش کند.

روش های مختلفی برای روحیه بخشیدن به سالمندان وجود دارد. ورزش های گروهی، انواع اردو، تور های مسافرتی و … از جمله مواردی هستند که می توانند موجب حفظ روحیه در سالمند شود.

اما اگر این روش ها را مقایسه کنیم، طبعا موسیقی مناسب هم هزینه خاصی ندارد و هم به راحتی در دسترس می باشد.

می توان تاثیر موسیقی بر روحیه سالمندان را در انواع موسیقی های نوستالوژیک پیدا کرد. موسیقی هایی است که خاطرات خوش سالمندان را در ذهن آن ها تداعی کند. اما این تنها راه برای روحیه بخشیدن به سالمندان با موسیقی نیست.

نکات مختلفی برای موسیقی سالمندان وجود دارد که رعایت آن ها می تواند تاثیر این کار را در آن ها چند برابر کند.

انتخاب موسیقی توسط سالمند باید چگونه باشد؟

موسیقی ها انواع مختلفی دارند و سلیقه موسیقی هر شخص ممکن است با دیگری متفاوت باشد. به همین جهت یکی از راهکار های انتخاب موسیقی برای سالمند، انتخاب توسط خود او می باشد.

چرا که پرستار سالمند و یا خویشاوند ممکن است سلیقه متفاوتی در موسیقی داشته باشد. بعضی موسیقی ها جنبه نوستالژی برای سالمندان دارند.

به همین جهت از سالمند بخواهید خودش هم در انتخاب موسیقی مناسب نقش داشته باشد. البته سعی کنید از پخش موسیقی های غمناک به خصوص به مدت زیاد برای سالمند خودداری کنید. چرا که می تواند تاثیر نامناسبی روی روحیه او داشته باشد.

تاثیر موسیقی بر روحیه سالمندان و کمک به درمان آلزایمر!

تاثیر موسیقی بر روحیه سالمندان و کمک به درمان آلزایمر!

افزایش سن و ورود به سنین سالمندی می تواند آلزایمر را در فرد به وجود آورد. یکی از راهکار های جلوگیری از بروز آلزامر در سالمند، گوش دادن به موسیقی است.

از جمله مزایای موسیقی برای سالمند، بهتر شدن رفتار آن ها، بهبود وضعیت خواب و کارایی بهتر مغز است. با پخش موسیقی برای سالمند و تکرار خاطرات و بازگوی آن ها، می توان از بروز آلزایمر در سالمند جلوگیری کرد.

چرا که با این کار ها مغز تحریک به یادآوری گذشته اش می شود و در نتیجه، حافظه سالمند تقویت می گردد.

روز عزیزان سالمند خود را با موسیقی شروع کنید

یکی از مزیت های گوش دادن موسیقی، بهبود سطح انرژی افراد است. به همین جهت توصیه می شود که جهت افزایش انرژی سالمند، روزش را با موسیقی شروع کند.

اثر گذاری موسیقی در هورمون های مغز

از دیگر اثرات موسیقی، تاثیر گذاری آن بر روی هورمون های مغز است. بر اساس مطالعات انجام شده، گوش دادن به موسیقی در سالمندان می تواند موجب بهبود عملکرد مغز آن ها شود.

کمبود برخی از هورمون های مغز مثل سروتونین می تواند مشکلاتی نظیر افسردگی و دلتنگی را در سالمند به وجود آورد. پس با پخش موسیقی برای سالمند می توان از بروز این مشکلات تا حدی در آن ها جلوگیری کرد.

تاثیر موسیقی در کنترل کلسترول سالمندان

از دیگر مزایای موسیقی، کنترل کلسترول سالمند است. سالمندان می توانند با گوش دادن به موسیقی مناسب سلامت قلب شان را افزایش داده و همچنین میزان کلسترول خون را کم کنند.

بر اساس مطالعات انجام شده پیرامون این موضوع، سالمندان با گوش دادن موسیقی به مدت دستکم نیم ساعت، می توانند تاثیر فیزیکی مناسبی روی رگ های خونی شان بگذارند. این کار موجب انبساط و همچنین پاکسازی رگ های خونی در سالمندان خواهد شد.

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست