1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. تاثیر غذا بر آشفتگی خواب افراد
تاثیر غذا بر آشفتگی خواب

تاثیر غذا بر آشفتگی خواب افراد

ممکن است برای هر فردی پیش بیاید که پس‌از خوردن یک غذای سنگین در شب در خواب دچار مشکل شده و به‌ سختی به خواب برود.

همچنین ممکن است در طول مدت‌ زمانی که خواب هستید و کابوس‌های بسیار زیاد به سراغ شما آمده و به‌ طورکلی شما را به‌هم بریزد. ما در این مقاله قصد داریم در مورد تاثیر غذا بر آشفتگی خواب اطلاعات را به شما ارائه دهیم. به‌همین خاطر پیشنهاد می‌شود که حتما در ادامه با ما همراه باشید.

به‌ طور کلی خوردن غذاهای سنگین در شب و خطرهای متعددی را به‌همراه دارد و می‌تواند احتمال بروز عارضه‌هایی را همانند سکته قلبی و سکته مغزی را افزایش بدهد.

شما باید برای داشتن یک خواب باکیفیت و عالی به نکات مختلف توجه کنید که از جمله را مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تغذیه سالم اشاره  کرد.  البته که زمان و مصرف غذا نیز فاکتور بسیار مهمی برای جلوگیری از آشفتگی خواب به حساب می‌آید.

شایان‌ ذکر است که مصرف مواد غذایی مناسب در زمانی مناسب می‌تواند روی کاهش و یا افزایش وزن افزایش وزن نیز مؤثر واقع شود.  اما ما در این مطلب به‌ طور کلی روی تاثیر تغذیه بر کیفیت خواب و تمرکز داشته و در مورد آن توضیحاتی را به شما ارائه می‌دهیم.

تاثیر غذا بر آشفتگی خواب

تاثیر غذا بر آشفتگی خواب

نحوه تاثیر غذا بر آشفتگی خواب

در زمان خوابیدن  حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که از زمان خواب و زمان بیداری حتما یک محیط آرام را برای خود انتخاب کنید.

اما می‌توان گفت که تاثیر غذا بر آشفتگی خواب نیز بسیار زیاد بوده و حتما باید به آن توجه ویژه‌ای شود. شما باید مواد غذایی را برای شب انتخاب کنید که بتواند باعث تقویت خواب شده و به شما در داشتن یک خواب باکیفیت کمک کند.

تغذیه متعادل و سالم فاکتور بسیار مهمی برای رشد ماهیچه‌ها و همچنین سلامت مغز و بدن می‌باشد. با این‌وجود در رابطه با تغذیه و خواب و هنوز موارد زیادی برای او دانستن وجود دارد.

بر اساس تحقیقاتی که وجود دارد ثابت شده‌است که عده‌ای از غذاها باعث کوتاه شدن مدت‌زمان خواب او می‌شوند و بعضی از آن‌ها نیز باعث شده تا افراد برای ساعات طولانی به خواب بروند.

ملاتونین یکی از ویتامین‌های بسیار ضروری برای داشتن خوابی مناسب می‌باشد. به‌ همین خاطر اکثر افراد ترجیح می‌دهند که از مواد غذایی در شب استفاده کنند که دارای مقدار لازمی ملاتونین باشند.

پیشنهاد مطالعه: علت اختلالات خواب در سالمندان و درمان آن

برای تأمین این ویتامین می‌توان از گوشت بوقلمون استفاده نمود که برای افزایش کیفیت خواب بسیار مفید واقع می‌شود.

مواد غذایی که باعث خواب بیشتر می‌شوند!

در خصوص تاثیر غذا بر آشفتگی‌ خواب بایستی درمورد غذاهایی که باعث خواب بیشتر می‌شوند، اطلاعات را به دست بیاورید. ازجمله خوراکی‌هایی که خواب‌آور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آجیل
  • غلات
  • حبوبات و غذاهای دریای
  • ی سالاد بدون سس
  • جعفری
  • عدس
  • تخم کدو
  • قارچ
  • موز  و خرما
  • گوشت سفید
  • دانه‌ های روغنی
  • ادویه‌جات و..

تمامی این موارد می‌توانند روی کیفیت خواب شما تاثیر گذار باشند. البته که استفاده پیش‌از حد از آن‌ها به‌ هیچ‌ وجه پیشنهاد نشده و ممکن است آسیب‌های زیادی را برای بدن به‌همراه داشته باشد.

تاثیر غذا بر آشفتگی خواب

خوردن چه غذاهایی باعث آشفتگی خواب می‌شود؟

حال که در مورد تاثیر غذا بر آشفتگی اطلاعاتی را بدست آورید، بهتر است که چند نمونه از غذاهایی که باعث شده تا در خواب شما اختلال به وجود بیاید را معرفی کنیم. ازجمله غذاهای مضر برای داشتن خوابی راحت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خوردن شکلات تلخ

مصرف شکلات تلخ به‌صورت روزانه می‌تواند برای سلامت بدن مفید باشد. اما خوردن آن پیش‌ از خواب باعث شده تا شما نتوانید به‌خوبی بخوابید و یا اصلا خوابتان نبرد.

استیک

ازجمله دیگر غذایی که باعث آشفتگی خواب می‌شود می‌توان به استیک اشاره کرد؛ چراکه هضم آن بسیار دیر انجام‌ شده و باعث کم‌خوابی خواهد شد.

نوشیدنی‌ های گازدار

همه نوشیدنی‌های گازدار و دارای مضراتی برای بدن هستند و همچنین باعث شده تا خواب افراد نیز دچار اختلال شود.

کلم بروکلی

کلم بروکلی که یکی از سبزیجات بسیار پرخاصیت بشمار می‌رود و دارای هضم آهسته بوده و بنابراین خوردن آن قبل‌از خواب به‌هیچ‌وجه به شما پیشنهاد نمی‌شو. درواقع خوردن این سبزیجات باعث شده تا گاز معده تولید شده و همچنین افراد دچار کم‌خوابی شوند.

شما می‌ توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع بیماری‌ها و همچنین دریافت خدمات پرستاری و اعزام پرستار به سایت ما مراجعه کنید.

 

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست