1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. نکات مهم برای تهیه اولین کفش کودک که باید بدانید.
تهیه کفش کودک

نکات مهم برای تهیه اولین کفش کودک که باید بدانید.

والدین زمانی که می خواهند اولین کفش کودک را خریداری کنند، با سوالات مختلفی رو به رو می شوند. چرا که زمانی که برای اولین کفش کودک اقدام می شود.

کودک تجربه راه رفتن با کفش را ندارد و به همین جهت یک تجربه خاص برای او به وجود خواهد آمد.

به طور کلی توصیه پزشکان بر این است که کودکان بیشتر زمان شان را پا برهنه باشند. دلیل این امر این است که فضای کافی برای رشد پای وجود داشته باشد.

با راه رفتن کودک، مچ و سایر اجزای پای او تقویت خواهد شد. راه رفتن کودک بر روی سطوح مختلف می تواند موجب جراحت و عفونت پای او شود.

به همین جهت لازم است تا کودک از کفش مناسب استفاده کند. استفاده از کفش مناسب باعث حفاظت پا در برابر جراحت و عفونت می شود.

نکات مهم برای تهیه اولین کفش کودک شامل چندین نکته است که والدین باید به آن توجه داشته باشند.

انتخاب سایز صحیح برای پای کودک

یکی از چالش های والدین برای خرید اولین کفش کودک، انتخاب سایز صحیح برای پای او است. چرا که کودک تجربه استفاده از کفش را ندارد و اگر کفش او تنگ یا پاشنه بسیار بلندی داشته باشد، نمی تواند این موضوع را تشخیص دهد.

به همین جهت است که این والدین هستند که باید سایز صحیح برای پای کودک را تشخیص دهند. بدین منظور ابتدا از کودک بخواهید به صورت صحیح روی دو پایش بایستد و سپس نکاتی نظیر طول و عرض کفش را بررسی کنید.

همچنین پاشنه کفش نیز باید بررسی شود.

برای اندازه گیری طول کفش مورد نظر، ابتدا انگشت شست را میان بزرگترین انگشت بچه و همچنین بخش انتهایی کفش قرار دهید. 1.5 سانت فضای کافی برای پشت کفش زمانی که بزرگترین انگشت به سطح جلوی کفش چسبیده باید وجود داشته باشد.

وزن اولین کفش کودک چگونه باید باشد؟

زمانی که کودک قصد استفاده از کفش برای اولین بار دارد، اولین بار است که در پاهایش سنگینی احساس می کند.

در واقع کودک به دفعات بدون کفش و پای برهنه حرکت کرده است و اگر کفش کودک سنگین باشد، ممکن است احساس ناراحتی کند.

وزن اولین کفش کودک باید سبک باشد تا کودک به راحتی حرکت کند. توصیه می شود همواره کفش هایی که فضا برای تنفس دارند را تهیه نمایید.

کفش های چرمی سبک، کفش های برزنتی و یا پارچه ای، گزینه های مناسب برای خرید کفش مناسب کودک هستند.

انعطاف کفش کودک

کفش کودک باید انعطاف کافی داشته باشد. چرا که کفش هایی که سفت هستند می توانند ناهنجاری پا را به وجود آورند. همچنین عدم انعطاف مناسب کفش می توان نقص پا و کم تحرکی را در پی داشته باشد.

خصوصیات لژ کفش کودک

از دیگر بخش های کفش کودک، لژ آن است که باید به خصوصیات آن توجه شود. کفش کودک باید ضد لغزش و ساییدگی باشد. لایه گذاری کفش و دوخت آن نیز باید به خوبی انجام شده باشد.

قیمت کفش کودک

لازم به ذکر است که کفش مناسب برای اولین کفش کودک لازم نیست قیمت گرانی داشته باشد.

کفش هایی با خصوصیات درست و قیمت مناسب از جمله بهترین کفش ها برای استفاده کودک هستند. چرا که کودکان همواره در حال رشد هستند و اگر کفش بسیار گرانی برای آن ها خریداری کنید، مجبور می شود در مدت زمان کوتاهی مجددا برای او کفش خریداری نمایید.

کمک از فروشنده

برخی از فروشندگان کفش کودک، اطلاعات دقیقی درباره آن دارند. به همین جهت برای انتخاب کفش مناسب پای کودکتان می توانید از کمک فروشنده نیز بهره مند شوید.

البته لازم به ذکر است که همه فروشنده ها ممکن است در این باره اطلاعی نداشته باشند.

تست کفش همراه با جوراب

در هنگام خرید کفش، تست کفش را همراه با جوراب هایی انجام دهید که کودکتان استفاده می کند. چرا که اگر بدون جوراب آن را تست کنید، بعدا با جوراب ممکن است کفش برای کفش آزار دهنده و تنگ باشد.

توصیه می شود پس از انتخاب کفش، از کودک بخواهید تا با آن کمی قدم بردارد و قدم برداشتن کودکتان را بررسی کنید.

پرستار برای کودک

اگر به موجب مشغله کاری و کمبود وقت، امکان نگهداری کامل از کودکتان را ندارید، می توانید از خدمات پرستاری و کمک پرستار کودک بهره مند شوید. موسسه پرستاری پرستار آراد، امکان درخواست اعزام پرستار را فراهم کرده است.

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست