1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. اهداف خدمات پرستاری چیست؟
اهداف خدمات پرستاری

اهداف خدمات پرستاری چیست؟

اهداف خدمات پرستاری چیست؟

آیا قصد دارید که با اهداف خدمات پرستاری آشنا شوید؟ آیا می دانید اهداف خدمات پرستاری چیست؟ به این منظور با ما تا پایان این مطلب همراه بمانید تا مهم ترین اهدافی که در ارائه خدمات پرستاری وجود دارند را مورد بررسی قرار دهیم.

امروزه شرکت هایی تحت عنوان شرکت های خدمات پرستاری در شهر های مختلف کشور احداث شده اند که خدمات پرستاری را به همطونان عزیز ما ارائه میدهند. با این وجود عزیزانی که قصد دارند از اشخاص مورد نظر خود در منزل مراقبت کنند، نیازی به مراجعه به بیمارستان ها نخواهند داشت و با کمک گرفتن از این شرکت های خدمات پرستاری می توانند به اهداف خود دست یابند.

شرکت های فوق الذکر در واقع در زمینه های مختلفی به هموطنان امکان استخدام پرستار را می دهند که در این مطلب به بررسی انواع آنها خواهیم پرداخت.

اهداف خدمات پرستاری در منزل

بخش های اهداف خدمات پرستاری

اهداف خدمات پرستاری (Nursing services) به بخش های مختلفی تقسیم می شود و مهم ترین زمینه هایی که بر اساس آن شرکت های خدمات پرستاری امکان استخدام پرستار را در منزل ایجاد کرده اند از قبیل زیر در نظر گرفته می شوند:

مراقبت از کودک در منزل:

از اولین اهداف شرکت های خدمات پرستاری برای اعزام پرستار به منزل اشخاص مختلف، مراقبت از کودک است. با این وجود کسانی که شرایط مورد نیاز برای مراقبت از کودک و یا کودکان خود را ندارند، کسانی که مدت زمانی در طول روز را شاغل هستند و بیرون از خانه به سر می برند، کسانی که کودکان بیمار دارند و … می توانند برای دریافت خدمات پرستاری در منزل اقدام کنند و از شرکت خدمات پرستاری آراد درخواست عزام پرستار به منزل خود را داشته باشند که اهداف خدمات پرستاری در این زمینه عبارتند از:

  • پرستاری از کودک یک قلو، دو قلو، سه قلو و چند قلو
  • پرستاری از کودک بیمار
  • پرستاری از کودک مبتلا به سندروم داون
  • و…

مراقبت از سالمند در منزل:

بسیاری از سالمندان بر اساس مشکلات جسمی و بیماری هایی که به آن مبتلا می شوند و یا بر اساس شرایط زندگی خود به پرستاری نیاز پیدا می کنند و خانواده هایی که برای سالمندان زندگی خود ارزش قائل هستند ترجیح می دهند که امور مربوط به مراقبت از این دسته از سالمندان را در منزل خود انجام دهند و از انتقال سالمند به آسایشگاه سالمندان بپرهیزند.

به همین دلیل دومین دلیل و هدف مهم شرکت های خدمات پرستاری، مراقبت از سالمندان در منزل است که هموطنان عزیز میتوانند به صورت پاره وقت، تمام وقت، شبانه روزی، دائمی، ساعتی، شبانه و … برای پرستاری از این سالمندان به استخدام پرستار بپردازند و مسئولیت های مورد نظر را به عهده پرستار مربوطه قرار دهند.

مراقبت از بیمار در منزل:

بسیاری از بیماران شرایطی دارند که امکان مراقبت از آنها در بیمارستان نیست و نمی توان آنها را به بیمارستان منتقل کرد. به عنوان مثال: بیماران مبتلا به بیماری های لاعلاج و یا مبتلا به فلج اعضای بدن، آرتروز و … از این دسته بیماران محسوب می شوند.

از انجایی که امکان مراقبت از این دسته عزیزان در بیمارستان نیست، می توان در صورت تمایل برای آنها به استخدام پرستار اقدام کرد تا کسی در خانه بتواند امور مربوط به این عزیزان را انجام دهد و مراقبت از این بیماران را بر عهده بگیرد.

امور مربوط به تمامی این عزیزان را میتوان از طریق خدمات پرستاری مجموعه آراد انجام داد و با استخدام پرستار متخصص از این مجموعه هم به بهتر شدن شخص مورد نظر کمک کرد و هم شرایط بهتری را برای خود ایجاد نمود. اعزام پرستار بیمار با قیمت مناسب.

اهداف خدمات پرستاری برای مردم چه می باشد؟

شرکت های خدمات پرستاری با اهدافی از قبیل زیر به ارائه این خدمات می پردازند:

  • کمک به هموطنان عزیز برای مراقبت از افراد مهم زندگی آنها
  • اشتغال زایی برای پرستاران
  • افزایش سطح رفاه و آرامش کسانی که به مراقبت نیاز دارند
  • تامین نیازهای روحی و جسمی و درمانی افراد مورد نظر
  • کمک به مردم برای بهتر کذراندن زندگی روزمره آنها
  • و…

بخش پایانی:

در مجموعه پرستاری آراد به بررسی این مساله پرداختیم که اهداف خدمات پرستاری چیست؟ با وجود مطالب شرح داده شده باید اشاره کنیم که در تمامی موارد فوق می توانید از خدمات پرستاری بهره ببرید و شرایط ایده آلی را برای خود و عزیزانتان ایجاد کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از طریق تلفن های تماس درج شده در سایت با ما تماس بگیرید و یا به مطالعه سایر بخش های وب سایت بپردازید.

پیشنهاد مطالعه : چه بیمارانی نیازمند پرستار در منزل می باشند؟

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست