1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. استخدام پرستار سالمند برای سفر
استخدام پرستار سالمند برای سفر

استخدام پرستار سالمند برای سفر

سالمندان به موجب شرایط شان ممکن است گاهی و یا تمام وقت از خدمات پرستار و کمک پرستار سالمند استفاده کنند. به همین جهت نیاز به استخدام پرستار سالمند برای سفر برای اینکه سفری ایمن داشته باشند امری ضروری است.

دوران سالمندی روند طبیعی زندگی است و همه انسان ها در سنین بالا باید آن را بگذرانند. افزایش سن می تواند موجب مشکلات جسمی و روحی مختلفی شود. به همین جهت سالمندان همواره نیاز به مراقبت های مناسب در طول سفر دارند.

سفر یکی از کار هایی است که می تواند روحیه افراد را عوض کند. سفر همواره مزایای زیادی برای افراد دارد. سالمندان نیز از این موضوع مستثنی نیستند و سفر برای سالمندان می توان یک عمل روحیه بخش و با نشاط باشد.

اما سالمندان با توجه به افزایش سن و شرایط سلامتی شان باید مراقبت های خاصی را حین سفر داشته باشند.

سفر سالمندان ممکن است با بستگان شان باشد. اما با این حال باز هم استخدام و اعزام پرستار سالمند برای سفر می تواند مفید واقع شود.

چرا که بستگان ممکن است در طول سفر بخواهند خودشان به انجام فعالیت های تفریحی بپردازند و مراقبت از سالمند برایشان سخت باشد.

به همین جهت با استخدام پرستار برای این منظور می توانند با خیالی آسوده سفر را به سر انجام برسانند.

نکات مهم استخدام پرستار سالمند برای سفر

پرستار سالمند در سفر می تواند به خوبی به مراقبت از او بپردازد. توصیه می شود همواره از پرستاران مجرب در این زمینه استفاده نمایید. پرستاران مجرب با دانش و آگاهی کافی به همراهی سالمند در سفر پرداخته و زمینه لذت آن ها را از این فعالیت فراهم می کنند.

با این حال به موجب افزایش سن و شرایط سالمندی، نیاز است که ملاحظاتی پیش از سفر و در حین آن برای سالمندان در نظر گرفته شود.

نکات مهم استخدام پرستار سالمند برای سفر

در ادامه به بررسی برخی نکات مهم استخدام پرستار سالمند برای سفر می پردازیم.

مشورت با پزشک سالمند

سالمندانی که مشکلات سلامتی نظیر دیابت دارند، باید پیش از انجام سفر موضوع را پزشک هماهنگ کرده و در صورت صلاحدید پزشک اقدام به سفر نمایند.

برنامه ریزی مناسبی برای سفر داشته باشید.

هنگامی که سالمند قصد سفر را دارد، پیش از انجام آن باید برنامه ریزی مناسبی برای آن انجام دهد. با برنامه ریزی مناسب برای سفر سالمندان می توان لذت این سفر ها را برای آنان دو چندان نمود.

اگر از بستگان سالمندان برای سفر هستید توصیه می شود که وسایل مورد نیاز برای سفر را آماده و در اختیار آن ها قرار دهند.

برنامه ریزی مناسب برای سفر شامل مواردی نظیر تهیه بلیط رفت و برگشت، رزرو اقامت و تحقیقات برای مقصد سفر می باشد.

از جمله دیگر مواردی که برای برنامه ریزی سفر سالمندان باید در نظر گرفته شود، خدمات ویژه سالمندان دارای محدودیت می باشد. بعضی از سالمندان دچار محدودیت های جسمی مختلفی هستند که این محدودیت ها نیاز به خدمات ویژه ای دارند. بدین منظور در برنامه ریزی سفر سالمندان باید صندلی های ویژه و خدمات ویلچر را با فرودگاه هماهنگ نمایید.

برنامه ریزی برای خورد و خوراک طول مسیر سفر نیز باید در نظر گرفته شود. سالمندان ممکن است امکان مصرف برخی مواد غذایی را نداشته باشند. بدین منظور می توانید با فرودگاه آن را هماهنگ کنید و یا غذای مناسبی در حین مسیر برای وی مهیا نمایید.

مدارک سفر

نکته ای که پرستار سالمند در طول سفر باید در نظر داشته باشد، همراه داشتن مدارک سالمند برای سفر است. بدین منظور همواره مراقب باشید که سالمند مدارکش را همراهش داشته باشد تا مشکلی برای او ایجاد نشود. به خصوص در مسافرت های خارجی، گم شدن وسایل یا همراه نداشتن آن ها می تواند مشکلات بزرگی را برای سالمند ایجاد نماید.

زمان مناسب مصرف دارو

پرستار باید زمان مناسب مصرف دارو های سالمند را بداند و در سر زمان مورد نظر آن ها را به او دهد. برنامه ریزی مناسب برای مصرف دارو ها در سالمندانی که نیاز به مصرف تعداد بالای دارو هستند از اهمیت زیادی برخوردار است.

از مسافرت طولانی مدت برای سالمند اجتناب نمایید

به طور کلی، توانایی سفر و میزان آن در سالمندان، به وضعیت او بستگی زیادی دارد. اما به طور کلی توصیه می شود که سالمندان از مسافرت های طولانی اجتناب نمایند.

سالمندان نباید به مکان های بسیار سرد یا بسیار گرم سفر کنند

سالمندان باید از سفر به مکان هایی بسیار سرد و یا بسیار گرم هستند خودداری نمایند.

گرمای زیاد می توان موجب کم شدن آب بدن سالمند  شده و ضربان قلب او را افزایش دهد. در مقابل سرمای زیاد نیز می تواند موجب افزایش فشار خون شده که این موضوع می تواند سالمندان را به خطر بیاندازد.

استخدام پرستار

متقاضیان استخدام پرستار برای سالمند می توانند درخواست خدمات پرستاری و اعزام پرستار را از شرکت مراقبتی پرستار آراد ثبت نمایند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست