1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. چگونه بهترین پرستار کودک باشیم؟
بهترین پرستار کودک

چگونه بهترین پرستار کودک باشیم؟

چگونه بهترین پرستار کودک باشیم؟

آیا می خواهید بدانید که چگونه بهترین پرستار کودک باشیم؟ آیا برای فعالیت به عنوان یک پرستار برایتان اهمیت دارد که وظایف خود را به درستی انجام دهید؟ با ما در موسسه خدمات پرستاری آراد همراه باشید تا این موضوع را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار دهیم.

اکثر کسانی که قصد دارند به عنوان یک پرستار فعالیت کاری خود را آغاز کنند و با این وجهه وارد جامعه شوند سعی بر آن دارند که فعالیت و وظیفه خود را به درستی انجام دهند و خدمات پرستاری را به بهترین شکل ممکن به هموطنان عزیز ما ارائه دهند.

زیرا پرستاران قشر دلسوزی برای مردم هستند و تمایل دارند تا وظایفشان به خوبی انجام شود و رضایت هموطنان عزیز حاصل گردد.

بهترین پرستار کودک1

نکاتی جهت رسیدن به درجه بهترین پرستار کودک

پرستاران عزیزی که می خواهند بهترین پرستار کودک باشند و به بهترین شکل ممکن از کودک حمایت کنند و امور مربوط به کودکان را در منزل انجام دهند، باید مواردی از قبیل زیر را رعایت نمایند:

تقویت ویژگی های مثبت اخلاقی:

از مهم ترین مسائلی که یک پرستار کودک باید به آن توجه داشته باشد، تقویت ویژگی های مثبت اخلاقی در خود است. زیرا اگر پرستار(Nurse) به میزان کافی ویژگی های اخلاقی مثبت نداشته باشد و یا انها را در خود تقویت نکند، نه تنها رضایت والدین کودک جلب نمی شود بلکه ممکن است که همراهی کودک با پرستار نکات بدی را به او انتقال دهد.

برطرف کردن ایرادات اخلاقی:

پرستاران باید به میزان زیادی بر روی مسائل اخلاقی خود توجه داشته باشند و به انها رسیدگی کنند. با این وجود تا حد ممکن برطرف کردن نواقص و ایرادات اخلاقی برای آنها الزامی است و خود سازی امری مهم برای این پرستاران تلقی می شود. زیرا مسئولیت کودکان به این پرستاران سپرده می شود و باید از نظر اخلاقی شرایط ایده آلی داشته باشند.

کسب اطلاع از روان شناسی کودک به میزان قابل توجه:

بهترین پرستار کودک کسی است که به مسائل روان شناسی کودک آگاه باشد و یا تحصیلات خود را در این زمینه گذرانده باشد. اگاهی به علم روان شناسی کودک به میزان زیادی در برخورد پرستار با کودک، تربیت کودک و …. موثر است و از الزامات یک پرستار کودک مناسب در نظر گرفته می شود.

آگاهی از مهارت های سرگرمی کودکان:

پرستار باید با کودک همدلی کند و در مواقع مورد نیاز با کودک بازی کند. در این راستا میتواند مهارت های مختلف و بازی های متفاوت را به کودک آموزش دهد و یا به واسطه این بازی ها اوقات خالی کودک را پر کند.

ارتقای مهارت های کودک با روش های مختلف:

ارتقا پیدا کردن مهارت های کودک نیز مساله مهمی است که نباید از آن غافل شد و بهترین پرستار کودک باید در این رابطه دانش و مهارت کافی داشته باشد تا به کودک کمک کند که مهارت های خود را ارتقا دهد و یا استعداد های خود را شکوفا کند. زیرا کودکان در سنین رشد و یادگیری هستند و در این سنین باید مهارت های مختلف را بیاموزند.

توانایی جلب توجه و نظر کودک به خود:

از دیگر ویژگی های یک پرستار کودک موفق، توانایی جلب توجه کودک است تا به این شکل احساس و عاطفه بین پرستار و کودک جریان پیدا کند و کودک احساس خوشایندی را در نزد پرستار داشته باشد. چنانچه پرستار در جلب توجه کودک موفق نباشد، والدین در ترک کردن کودک در نزد پرستار دچار مشکل می شوند.

پس باید حتما پرستاران در جلب توجه کودک موثر واقع شوند که در این زمینه میتوانند از علم روان شناسی کودک نیز کمک بگیرند.

ایجاد احساس امنیت و آرامش در کودک و والدین او:

کودکان به میزان زیادی به امنیت و آرامش نیاز دارند و پرستاری که مراقبت از کودک در منزل را انجام می دهد باید این احساس را در کودک ایجاد کند. در غیر این صورت ضربه های روحی مختلفی در کودک ایجاد می شود که اصلا برای او و شخصیت او خوشایند نیستند. به عبارت دیگر کودک باید پرستار را همراه با آرامش و امنیتی که از پدر ومادر خود دریافت می کند ببیند.  برای کودک ۱ تا ۳ سال چه نوع پرستاری مناسب است؟

برخورد مناسب با کودک در شرایط مختلف:

از دیگر ویژگی های بهترین پرستار کودک این است که پرستار آگاه باشد که در هر شرایطی باید چگونه با کودک برخورد کند تا در تربیت او مشکلی ایجاد نشود و از طرف دیگر مسائل روحی و عاطفی  و جسمی کودک خدشه دار نشود.

کلام پایانی:

به صورت کلی در پایان این بخش باید اشاره کنیم که رعایت نکات پرستاری از کودک بسیار حائز اهمیت است و نه تنها پرستاران بلکه والدین نیز باید به این مسائل اهمیت دهند. بر اساس موارد مطرح شده در رابطه با اینکه چگونه بهترین پرستار کودک باشیم؟، والدین می توانند با آگاهی بیشتری برای استخدام کودک در منزل اقدام کنند تا نتیجه بهتری را نیز دریافت نمایند.

 

 

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست