1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. همراه بیمار، مراقب بیمار، پرستار بیمار، خدمات مراقبتی در منزل
همراه بیمار

همراه بیمار، مراقب بیمار، پرستار بیمار، خدمات مراقبتی در منزل

همراه بیماردر بیمارستان یکی از انواع خدمات مراقبتی است که توسط مرکز مهرپرستار آراد ارائه می شود. همراه بیمار فردی است که با بیمار در روند دوران بستری در بیمارستان همراهی می کند و تمامی امور مراقبتی لازم را بر اساس توصیه های پزشک و زیر نظر کادر درمانی و مراقبتی بیمارستان برای بیمار انجام می دهد.

بسیاری از بیماران قادر به انجام کارهای خود در زمان بستری در بیمارستان هستند. اما بسیاری دیگر مانند سالمندان و یا کودکان به دلایل مختلفی باید در کنار بیمار باشند و در انجام برخی از امور ان ها را کمک کنند.

برخی از سالمندان به دلیل تنهایی و دوری از اعضای خانواده در شرایطی که نیاز به همراه دارند می توانند از این خدمات استفاده کنند. کوکانی که دارای والدین شاغل هستند و یا والدین ان ها نیز در شرایط نا مساعد پزشکی است می توانند از کمک هراه هان بیمار استفاده کنند.

همراه بیمار

گاها خانواده مدت زمانی را قادر به مراقبت از بیمار خود هستند اما در صورت طولانی شدن دوره ی بستری به دلیل ایجاد تداخل در روند زندگی نمی توانند بیمار خود را همراهی کنند. از این رو با کمک مراقبین مجرب با آسودگی خیال به فعالیت های روزانه خود ادامه می دهند.

مراقبت از بیمار هیچ گاه آسان نیست و همیشه دغدغه اصلی خانواده به شمار می رود. خانواده ها در شرایط بیماری عزیزان خود به صورت عاطفی تصمیم گیری می کنند و نمی توانند مراقبت مناسبی برای بیمار خود ارائه دهند. اما حضور یک مراقب مجرب در کنار بیمار در زمینه مراقبتی به بیمار و خانواده کمک بسیاری می کند.

همراه بیمار به دلیل تجربه و دانش مراقبتی خود، اصول مراقبتی را برای بیمار رعایت می کند و می داند که توصیه های پزشک را باید در دستور کار خود قرار دهد.

خانواده و بیمار نیز نسبت به همراه بیمار در زمان استخدام وظایفی برعهده دارند. انها باید درمورد وضعیت سلامتی بیمار، توانمندی تحرک و جابجایی بیمار، حساسیت ها و عادات بیمار و نکاتی که باید مد نظر قرار دهد را به او اعلام کنند.

همراه بیمار

ارتباط مداوم پزشک با همراه بیمار نیز در مراقبت از بیمار تاثیر به سزایی دارد. زمانی که همراه با دقت به توصیه های پزشک توجه کند و همچنین پزشک توضیحات کامل و جامع را به همراه بیمار ارائه دهد، مراقبت از بیمار به درستی صورت می گیرد.

همراه بیمار نباید بیمار را ترک کند و باید تمام مدتی که مورد نیاز است در خدمت بیمار باشد و به درخواست بیمار رسیدگی کند.

افرادی که به عنوان همراه بیمار استخدام می شوند باید ویژگی های خاصی داشته باشد. باید دوره های مراقبتی را گذرانده باشند. به داروها و واکنش های ان ها تا حدودی آگاهی داشته باشند. مهارت برقراری ارتباط موثر با بیمار را داشته باشند و از سوی مراکز و سازمان های معتبر زیر نظر وزارت بهداشت معرفی شوند.

خانواده ها به دلایل گوناگونی اقدام به استخدام همراه بیمار می کنند. دلیل عمده آن دوری از عزیزان و مشغله های کاری است. همچنین تنهایی بیمار که در بیشتر موارد سالمندان هستند علت دیگر استفاده از خددمات مراقبتی بیمار است. برخی از اعضای خانواده به دلیل بیماری خود و شرایط نامناسب جسمانی قادر به همراهی بیمار خود نیستند و به همین دلیل فردی را برای کمک به بیمار خود نیاز دارند.

همراه بیمار

نیاز بیمار به مراقبت های تخصصی از دیگر دلایل استخدام همراه است. بسیاری از اطرافیان بیمار برای اولین بار در جریان بیماری عزیزان خود قرار می گیرند و در این شرایط نمی دانند باید چه اقداماتی انجام دهند و به دلیل فشار روانی و ناراحتی قادر به تصمیمی گیری مناسب نیستند. به همین دلیل حضور یک مراقب  و همراه با تجربه در این زمینه می تواند کمک بزرگی به بیمار و خانواده کند.

وظایف همرا بیمار نیز با توجه به سطح سلامتی بیمار از نظر روانی و جسمانی متغییر است. افرادی که دچار اختلالات هوشیاری دارند و یا محدودیت حرکتی دچار هستند نیاز به مراقبت  بیشتری دارند و باید همراه بیمار پیوسته در کنار این افراد حاضر می شود.

مرکز مهر پرستار آراد با سابقه طولانی در ارائه خدمات مراقبتی و نگهداری بیمار همواره در اعزام نیروه های مراقبتی همراه بیمار در تمام ساعات شبانه روز امادگی خود را اعلام می کند.

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست