1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. روش های {غلبه بر ترس از پرواز} در افراد چگونه است؟
روش های غلبه بر ترس از پرواز

روش های {غلبه بر ترس از پرواز} در افراد چگونه است؟

روش های غلبه بر ترس از پرواز یکی از موضوعات مهم در میان افراد است.  همه افراد به سفر و تفریح علاقه  بسیار شدیدی دارند.

در برخی اوقات شرایط به‌ گونه‌ای است که تنها می‌توان از راه هوایی از شهر به شهر دیگر و یا از کشوری به کشور دیگر سفر کرد.

اما  پرواز برای برخی اتفاق ناخوشایندی است و ممکن است که باعث مشغله فکری آن‌ها شود. اما برای عده‌ای دیگر از افراد پرواز یک موضوع بسیار ترسناک و وحشتناک بوده و باعث می‌شود تا آن‌ها به‌طورکلی از سفر و تفریح در نظر دارند صرف نظر کنند.

به‌ طورکلی ترس از پرواز می‌تواند بنا به دلایل مختلف می‌باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به فوبیای فضای تنگ یا فوبیای ارتفاع اشاره کرد.

اکثر مسافران در حین سفر با هواپیما با این ترس روبرو خواهند شد و فکر می‌کنند که ممکن است هواپیما دچار نقص فنی شده و سقوط کند.عده‌ای دیگر نیز نگران موضوعاتی نظیر هواپیما ربایی هستند.

به‌همین خاطر نیز تا حد امکان از سفر کردن از راه هوایی خودداری می‌کنند. دلیل ترس از سفر هوایی و هر موردی که باشد دارای راه‌های مشخصی برای کاهش ترس و استرس خواهد داشت.

سفر با استفاده از هواپیما جزو تصمیمات شخصی افراد به حساب می‌آید اما برخی نیز می‌خواهند با استفاده از روش‌هایی و بر ترس از  پرواز غلبه کنند. در ادامه این مطلب از موسسه پرستاری پرستار آراد با ما همراه باشید تا در مورد روش‌های غلبه بر ترس از پرواز توضیحاتی را ارائه دهیم.

نشانه‌های ترس سفر هوایی

بیش‌ از این‌ که درمورد روش‌های غلبه بر ترس از پرواز صحبت کنیم، بهتر است که درمورد علائم این مشکل توضیحاتی را ارائه دهیم.

البته که هر یک از نشانه‌های که در ادامه ذکر می‌کنیم ممکن است که در افراد شدید و یا خفیف باشد. از جمله علائم فوبیا از پرواز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تپش قلب بالا
  • سردردهای شدید
  • تنگی نفس
  • اسپاسم عضلانی
  • دل‌ درد
  • لرزش بدن
  • لرزش پاها
  • عرق کردن دست و پاها
  • حالت تهوع

به‌ طور معمول هر یک از این نشانه‌ ها چند ساعت پیش‌از پرواز در افراد به وجود می‌آید. همچنین تأخیر در پرواز باعث شده تا هر یک از آن‌ها شدت پیدا کنند.

بهترین روش‌ها برای غلبه بر ترس از پرواز

خوشبختانه برای از بین بردن ترس از پرواز روش‌های مختلف مفیدی وجود دارد که افراد می‌توانند، براساس شرایط خود هر یک از آن‌ها را امتحان کرده و میزان استرس و اضطراب خود را برای داشتن یک سفر هوایی کاهش دهند.  این روش‌ها عبارت‌اند از:

در نظر گرفتن چیزی که در انتظارتان است!

آگاهی نسبت‌ به این‌که یک هواپیما و چگونه کار می‌کند می‌تواند باعث کاهش استرس و اضطراب افراد شود.

به‌ طور مثال فهمیدن این‌ موضوع که یک هواپیما و قادر است با موتور پروا خراب نیز و همچنان پرواز کند و می‌تواند تا حد بسیار زیادی بر کاهش استرس تأثیرگذار باشد.

همچنین دیدن کلیپ‌های مربوط به پایدار ماندن هواپیما در آسمان در زمان خرابی نیز در این خصوص تا حد بسیار زیادی مفید واقع می‌شود.

آشنایی با فضای داخلی هواپیما

شما می‌توانید با تهیه یک عکس از فضای داخلی هواپیما و همچنین تنظیم آن روی کامپیوتر یا گوشی همراه خود و با محیط تا حد باعث کاهش ترس و استرسی که دارید، شوید.

درحقیقت زمانی‌ که شما با فضای داخلی هواپیما آشنایی کامل داشته باشید، هنگامی‌که سوار می‌شوید دیگر احساس ترس و اضطراب نخواهید داشت؛ چرا که کاملاً با محیط آشنا هستید.

کنار پنجره‌ها ننشینید!

در اغلب خطوط هوایی این امکان وجود دارد که شما ردیف صندلی را خود تعیین کنید. اگر دارای فوبیای پرواز هستید، بهتر است که تا حد امکان صندلی‌هایی را که در کنار پنجره قرار دارند، انتخاب نکنید.

درحقیقت شما با انتخاب یک صندلی در ردیف وسط و دوری از پنجره احساس بهتری خواهید داشت و دیگر از پرواز و ارتفاع نمی‌ترسید.

 غلبه بر ترس از پرواز

به همه‌ چیز نگاه نکنید!

برای غلبه بر تر از پرواز بهتر است که پیش‌ از پرواز تا حد امکان فیلم‌هایی را که به حادثه‌های هوایی مربوط می‌شوند، تماشا نکنید.

در حال حاضر اکثر پروازها با سلامت کامل صورت می‌گیرد و ممکن است تعداد محدودی از پروازها با مشکل مواجه شوند. به‌ همین خاطر بهتر است که در شبکه‌های اجتماعی از دیدن سوانح هوایی خودداری کنید.

مثبت اندیش باشید!

در روزهای نزدیک به زمان پرواز مسلماً استرس ناشی از سفر افزایش پیدا می‌کند. زمانی این استرس شدت پیدا خواهد کرد که شما تصورات منفی را در ذهن خود داشته باشید.

بنابراین بهتر است که برای علاوه‌بر ترس از پرواز کاملاً مثبت فکر کرده و به مقصدی که پیش رو دارید و بیشتر فکر کنید.

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست