1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. غذاهای تسکین دهنده سردرد، که سردرد را از بین می برند
غذاهای تسکین دهنده سر درد

غذاهای تسکین دهنده سردرد، که سردرد را از بین می برند

سردرد یکی از مشکلاتی است که افراد به دلایل مختلف به آن دچار می‌ شوند؛ اما خوشبختانه راهکارهای زیادی وجود دارد که بتوان آن را بهبود بخشید.

مثلاً افرادی که بیماری خیلی شدید دارند، می توانند از اعزام پرستارسالمند کمک بگیرند که او با انجام کارها و آرام نگهداشتن محیط تا حد زیادی به بهبود بیمار کمک می‌ کند؛ اما روش های دیگری مانند تمرینات یوگا یا حتی رژیم غذایی خاص هستند که در تسکین سردرد موثر می باشند.

به خاطر همین در این مقاله تصمیم گرفتیم که راجع به غذاهای تسکین دهنده سردرد با شما صحبت کنیم و اطلاعات خوبی را در اختیارتان قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

چه غذاهایی برای تسکین سردرد مناسب هستند؟

اگر می خواهید با غذاهای تسکین دهنده سر درد آشنا شوید، این قسمت را از دست ندهید. سر درد گاهی اوقات نشانه بیماری جدی و خاصی نیست و با رعایت چند نکته می‌ توان آن را بهبود بخشید که یکی از نکات مهم، داشتن رژیم غذایی سالم است.

استفاده از سبزیجات

گاهی اوقات سر درد به خاطر کم آبی در بدن اتفاق می‌ افتد؛ اما شما می‌ توانید با نوشیدن آب، سردردتان را بهبود ببخشید.

دقیقا همینجاست که به شما توصیه می‌ کنیم حتماً سالاد کاهو بخورید؛ البته می توانید داخل آن از سبزیجات دیگر مثل خیار و گوجه هم استفاده کنید.

حتی میوه های سبز دیگر مانند کیوی هم می تواند کمک کننده باشد که املاح و ویتامین c بدن شما را به یکباره تامین می کند.

کافئین

اگر می خواهید یک راهکار عالی و در عین حال لذتبخش برای سردردتان در پیش بگیرید، حتما از کافئین استفاده کنید. کافئین می تواند به بهبود سردرد کمک کند و یکی از بهترین خوراکی ها در این زمینه می باشد.

مصرف منیزیم

اگر به دنبال غذاهای تسکین دهنده سر درد هستید، از یک منبع منیزیم استفاده کنید که هیچ چیز خوشمزه تر از موز سرشار از منیزیم نیست.

در واقع موز به خاطر داشتن منیزیم، عملکرد دیواره رگ ها را کنترل می‌ کند و باعث می‌ شود تا سردردی که به خاطر گشاد شدن رگ ها ایجاد شده است، بهبود پیدا کند و مهمتر از همه اینکه املاح بدن و الکترولیت ها را هم تامین می کند.

سیب زمینی

سیب زمینی آب پز از غذاهای تسکین دهنده سردرد

بله تعجب نکنید؛ سیب زمینی به خاطر این که سرشار از پتاسیم است، می تواند عاملی برای بهبود سردردتان باشد که از انقباض و انبساط غیرعادی رگ ها جلوگیری می کند و پتاسیم بدن شما را تامین می کند.

همچنین شیرینی مطبوعی دارد. فقط کافی است که سیب زمینی پخته شده را مصرف کنید. فرقی هم ندارد که با غذا یا بدون غذا باشد‌.

محصولات لبنی

اگر به دنبال محصولات لبنی به عنوان غذا های تسکین دهنده سر درد هستید، درست انتخاب کرده اید، زیرا این محصولات کلسیم را به بدن شما می رسانند که مواد مغذی لازم و ضروری هم داخل آنها وجود دارد.

در نتیجه می‌ تواند از سردرد جلوگیری کند و حتی آن را درمان کند. در چنین حالتی نیاز به خدمات پرستاری هم ندارید.

آجیل

آجیل می تواند چربی سالم به بدن شما برساند.‌ حاوی اسید آمینه است که هورمون سروتونین در مغز را بالا می‌ برد و در نتیجه عملکرد ماهیچه و رگ ها را تنظیم می کند،  از سردرد جلوگیری کرده و حتی خودش می تواند عاملی برای درمان سر درد هم باشد.

اجیل برای تسکین سردرد

غذاهای دریایی

مصرف خوراکی های سالم در جلوگیری از مشکلات مختلفی از جمله سر درد موثر هستند. در واقع ماهی که جزء غذاهای محبوب دریایی است، جزء غذاهای تسکین دهنده سردرد هم محسوب می شود.

زیرا اسید چرب امگا ۳ ورم و التهاب را بهبود می بخشد و اگر سر درد به خاطر واکنش التهابی یا درد به وجود آمده باشد، با مصرف ماهی و دیگر غذاهای دریایی بهبود پیدا خواهد کرد.

جگر

شما می‌ توانید با مصرف جگر تا حد زیادی از سر درد جلوگیری کنید، زیرا حاوی ویتامین ب ۳ یا نیاسین می باشد و حتی برای افراد مبتلا به میگرن هم مناسب است.

دیگر ویتامین های موجود در آن هم تا حد زیادی از سردرد جلوگیری می کند و مهم تر از همه اینکه برای افراد کم خون هم مناسب است که یکی از مشکلاتشان مبارزه با سردرد می باشد.

کلام آخر

با همه توضیحات بالا متوجه شدید که غذاهای تسکین دهنده سر درد کدام هستند؛ البته که سایت پرستارآراد با در اختیار گذاشتن خدمات پرستاری به شما کمک می ‌کند تا اگر مشکلات مختلف مثل سر درد در خانواده تان وجود دارد، بتوانید آن را سریعاً مدیریت کنید و بهبود ببخشید.

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست