1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. عوامل مؤثر در رشد قد کودکان
عوامل مؤثر در رشد قد کودکان

عوامل مؤثر در رشد قد کودکان

عوامل مؤثر در رشد قد کودکان

عوامل مؤثر در رشد قد کودکان

عوامل مؤثر در رشد قد کودکان

در حال‌ حاضر اکثر خانم‌ها شاغل هستند و نمی‌توانند از صبح تا شب از کودک خود نگهداری کنند. برای همین به استخدام پرستار کودک می‌پردازند.

کسی که پرستاری کودک را برعهده دارد، باید در زمینه تمامی مسائل مربوط به مراقبت از کودک از جمله عوامل مؤثر در رشد قد کودکان اطلاعات درست و دقیقی داشته باشد.

چون کودک بیش‌ از نیمی از وقت خود را در کنار این پرستار به سر برده و جانشین مادر او می‌شود. پس باید تمامی عوامل مراقبتی را از سر بگیرد و ادب، نظم و تربیت و دیگر خصوصیات خوب را به کودک بیاموزد.

والدینی که برای کودک خود پرستار می گیرند، باید حتما این نکته در نظر بگیرند که یک شخص مناسب و واجد شرایط را برای این مسئولیت سنگین انتخاب کنند.

چون کودک آن‌ها در طول روز بیشتر وقت خود را در کنار این شخص می‌گذراند.

پس برای این‌که والدین از مورد اعتماد و خوب بودن پرستار کودک اطمینان حاصل کنند، توصیه می‌کنیم به مؤسسه پرستاری پرستار آراد مراجعه کرده و با بیان کردن شرایط خود به استخدام پرستار اقدام کنند.

کسی که به‌ عنوان پرستار استخدام می‌شود باید تمام هوش و حواس خود را به کودک داده و کوچک‌ترین لحظه از او غافل نشود.

اما شما برای این‌که با عوامل مؤثر در رشد قد کودکان و نقش پرستار بیشتر آشنا شوید، توصیه می‌کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

معرفی عوامل مؤثر در رشد کودکان

رشد کودکان در حال‌ حاضر به دلیل نبود تغذیه مناسب و کافی به یک معضل تبدیل‌شده، چون کودک به‌جای استفاده از مواد غذایی و خوراکی سالم، بیشتر از تنقلات و خوراکی‌های ناسالم استفاده می‌کند که همین سبب تضعیف سیستم ایمنی بدنی کودک شده و رشد قد او را نیز مختل می‌کند.

اما والدین باید این نکته را در نظر بگیرند که برای این‌که بتوانند بهترین عملکرد را در رشد قد کودک خود داشته باشند، یک سری اقدامات را انجام دهند.

این اقدامات باعث می‌شود، بدن کودک تقویت شده و رشد قد به‌ وضوح قابل‌ مشاهده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ما در این قسمت به چند مورد از عوامل مؤثر در رشد قد کودکان اشاره می‌کنیم.

انجام دادن ورزش

اختصاص دادن یک زمان برای ورزش در برنامه روزانه کودکان می‌تواند تاثیر زیاد بسیار مثبتی داشته باشد. از بارزترین ویژگی ورزش‌های روزانه برای کودکان می‌توان به رشد قد در کودکان اشاره کرد.

تمامی افراد به‌ منظور تنظیم متابولیسم بدن باید روزانه ۲۰ الی ۳۰ دقیقه از تایم خود را به ورزش کردن اختصاص دهند. یکسری حرکات کششی وجود دارد که انجام دادن آن در دوران بلوغ باعث رشد و بلندی قد در بین کودکان می‌شود.

ازجمله ورزش‌هایی که نقش بسیار مهمی در رشد قد کودکان ایفا می‌کند، می‌توان به ورزش‌های کششی مثل بارفیکس، والیبال، بسکتبال و شنا اشاره کرد.

طناب‌زنی نیز یکی از روش‌های مؤثر در رشد قد بوده و به‌عنوان یک بازی برای کودکان نیز تلقی می‌شود.

خواب کافی در شب

از دیگر عوامل مؤثر در رشد قد کودکان می‌توان به میزان خواب مناسب اشاره کرد. این عامل تاثیر بسیار زیادی در رشد قد کودکان داشته و میزان خواب مورد نیاز برای کودکان حداقل ۸ ساعت در نظر گرفته شده است.

در طول شب زمانی‌ که کودک می‌خوابد، تولید بافت آغاز شده و همین یکی از دلایل رشد قد محسوب می‌شود. هورمون رشد قد GH توسط مغز در زمان خواب عمیق به میزان زیادی به تولید می‌رسد.

برای همین داشتن خواب کافی در طول شب نه‌تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان نیز یک امر واجب و ضروری است.

وجود سبک زندگی مناسب

از دیگر دلایلی که به‌شدت رشد کودک را تحت تاثیر قرار داده، سبک زندگی است. در این سبک زندگی زیر مجموعه‌ های زیادی وجود دارد.

به‌ عنوان مثال تغذیه، تفریحات، رفتار خانواده و … تمامی این‌ها جزو سبک زندگی بوده و بر خلاف تصور اکثر افراد بر روی سیستم ایمنی اثر گذاشته و روند رشد قد را مختل می‌کند.

پس برای رشد و حفظ سلامتی کودکان داشتن سبک زندگی مناسب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این سبک زندگی والدین برای سلامت هرچه بیشتر کودک باید از تفریحات و غذاهای سالم بهره ببرند.

 

عوامل مؤثر در رشد قد کودکان

عوامل مؤثر در رشد قد کودکان

کلام آخر

همان‌طور که مستحضر هستید در این مقاله بر روی عوامل مؤثر در رشد قد کودکان مانور دادیم. اما برای کسب خدمات پرستاری کودک و آگاهی بیشتر در رابطه با این مسائل توصیه می‌کنیم، به سایت و مؤسسه پرستاری، پرستار آراد مراجعه کنید و با گرفتن مشاوره از روان‌شناسان شرایط مطلوبی را برای رشد کودک و استخدام پرستار فراهم آورید.

پیشنهاد مطالعه: رشد پسران در چه سنی متوقف می شود؟

 

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست