1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. علائم سینوزیت در کودکان و درمان آن (بررسی نشانه ها)
علائم سینوزیت در کودکان

علائم سینوزیت در کودکان و درمان آن (بررسی نشانه ها)

سینوزیت در کودکان از جمله بیماری هایی است که در سنین مختلف می تواند افراد را درگیر کند. کودکان نیز ممکن است به سینوزیت دچار شوند.

التهاب سینوس ها که حفره های هوا داخل بینی هستند را سینوزیت می نامند. این تورم موجب انسداد گذرگاه های میان بینی و سینوس می گردد. اگر کودک شما گرفتگی بینی دارد و این مشکل در او بر طرف نمی شود، احتمال بروز سینوزیت در او وجود دارد.

سرماخوردگی از عوامل بروز سینوزیت در افراد است. ولی این تنها دلیل این مشکل نیست. سینوزیت در کودکان می تواند در اثر عوامل مختلف بروز دهد. کودکانی که دچار آلرژی تنفسی هستند، ممکن است عفونت سینویس را بدون بیمار شدن تجربه کنند.

نشانه های بروز سینوزیت در کودکان چیست؟

پیش از معرفی نشانه های بروز سینوزیت در کودکان باید بدانید که ترکیب نشانه ها و همزمانی آن ها احتمال بروز بیماری را خواهد داشت و صرفا داشت یک نشانه، نمی تواند دلیلی بر بروز بیماری باشد.

از جمله نشانه های ابتلا به سینوزیت، گرفتن بینی که بیش از 10 روز به طول انجامد می باشد.

در زمان بروز سینوزیت، ترشحات بینی کودک زرد و یا سبز رنگ می شود.

از جمله دیگر نشانه های بروز سینوزیت در کودکان، سرفه در طول روز می باشد. همچنین در سینوزیت سرفه ها در شب شدت بیشتری می یابد.

متورم شدن اطراف بینی و همچنین تغییر حالت چشم ها به چیزی شبیه کبودی، دیگر علامت های سینوزیت در کودکان می باشد.

در بیماری سینوزیت ممکن است در برخی نواحی درد به وجود آید. از جمله بخش هایی که ممکن است در اثر سینوزیت درد بگیرند، درد یک طرفه گلو، درد فک، درد پشت پیشانی و یا بینی می باشد.

در بیماری سینوزیت تب نیز ممکن است رخ دهد. تب این بیماری عموما درجه کمی داشته ولی تب پایداری است.

کم شدن انرژی، بی حالی و سردرد از دیگر نشانه های سینوزیت در کودکان می باشد.

درمان سینوزیت در کودکان چگونه است؟

درمان سینوزیت در کودکان چگونه است؟

درمان سینوزیت در کودکان باید با توجه به عامل بروز دهنده آن انجام شود. اگر عامل بروز سینوزیت ویروسی باشد، درمانی ضرورت ندارد و مشکل به خودی خود مرتفع می گردد.

اما استفاده از برخی دارو ها می تواند در تحمل درد کمک کننده باشد. استفاده از این دارو ها باید تحت نظر پزشک باشد. حساسیت بدن کودکان به گونه ای است که نباید دارویی را برای درمان سینوزیت بدون تجویز پزشک به او دهید.

چرا که دارو های مسکن که در جهت درمان عامل ویروسی هستند، صرفا درد را کم می کنند و تاثیری در بهبود بیماری ندارند.

از راهکار های خانگی درمان سینوزیت کودک، قرار دادن یک کمپرس گرم در پل بینی او می باشد. این کار موجب کم شدن درد او خواهد شد. از دیگر راهکار های مفید برای سینوزیت، سرم، اسپری و قطره های شستشوی بینی می باشند.

این محلول ها موجب کم شدن گرفتگی بینی شده و کودک را آرام می کند.

در مقابل، اگر عفونت سینوزیت در اثر عامل باکتریایی باشد، درمان هایی متفاوتی تحت نظر پزشک می توان به کار برد.

پزشک در این راستا پس از آن که مطمئن شد عامل بروز بیماری باکتریایی است، آنتی بیوتیک تجویز می کند. در این روند درمانی، اگر با مصرف یک دوره کامل آنتی بیوتیک مشکل رفع نگردید و یا علائم کم شد و مجددا شدت یافت، مجددا به پزشک مراجعه کنید و طبق نظر او از یک روش درمانی دیگر بهره مند شوید.

دشواری در درمان سینوزیت کودکان

یکی از چالش هایی که ممکن است در درمان سینوزیت کودکان وجود داشته باشد، پایداری سینوزیت است. در این شرایط احتمال دارد پزشک عکس برداری با اشعه ایکس را تجویز نماید. با بررسی این عکس می توان علت بروز مشکل را به طور دقیق متوجه شد و راهکار درمانی مناسب تری ارائه کدر.

سینوزیت مزمن در کودکان گاها در اثر بیماری های زمینه ای دیگر در کودک است. از جمله بیماری های زمینه ای که می تواند موجب سینوزیت مزمن در کودک شود، آلرژی درمان نشده است.

پرستاری از کودک بیمار

اگر به دلیل شرایط مختلف امکان مراقبت از کودک در زمان بیماری او را ندارید، از شرکت مراقبتی پرستار آراد می توانید درخواست پرستار بیمار و پرستار کودک را ثبت نمایید. به کمک این خدمات پرستاری و اعزام پرستار، با خیالی آسوده تر می توانید به سایر مشغله های زندگی بپردازید.

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست