1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. راههای درمان آفتاب سوختگی پوست صورت
راههای درمان آفتاب سوختگی پوست صورت

راههای درمان آفتاب سوختگی پوست صورت

پرستارانی که امور مربوط به مراقبت از کودک را انجام می دهند باید در این زمینه تسلط کافی داشته و به مسائل مختلفی واقف باشند. به عنوان مثال: راههای درمان آفتاب سوختگی SunBurn پوست صورت از جمله این موارد محسوب می شود که باید پرستاران از آن شناخت و اطلاعات کافی داشته باشند. با این وجود مطالعه این مطلب که از سوی پرستاری آراد آماده شده است در این زمینه می تواند موثر واقع گردد.

تمامی افراد در طول زندگی خود با آفتاب سوختگی پوست مواجه می شوند اما در این میان کودکان و کسانی که پوست حساس تری دارند بیشتر در معرض آفتاب سوختگی و عوارض ناشی از آن قرار خواهند داشت. زیرا آفتاب سوختگی معمولا باعث سوزش پوست صورت و یا بدن می شود و از طرف دیگر قرمزی هایی بر روی پوست ایجاد می شود. اما از عوارض خطرناک دیگری نیز برخوردار است که عوارض خطرناک آن برای همه کسانی که دچار آفتاب سوختگی می شوند به وجود نمی آید.

درمان آفتاب سوختگی پوست صورت

معرفی راههای درمان آفتاب سوختگی پوست صورت

پرستار کودک که برای مراقب از کودک در منزل استخدام می شود، در صورتی که با بروز مشکل آفتاب سوختگی در کودک مواجه شود، از روش های مختلفی می تواند برای درمان آفتاب سوختگی کودک استفاده کند که این روش ها را می توان از قبیل زیر نام برد:

استفاده از روغن زیتون:

روغن زیتون در درمان آفتاب سوختگی بسیار موثر است و به سرعت میتواند سوزش های صورت که ناشی از آفتاب سوختگی هستند را به سرعت درمان کند و آنها را برطرف نماید. بدین ترتیب اگر کودک دچار آفتاب سوختگی شده باشد و پوست صورت او و سایر بخش های بدنش آسیب دیده و می سوزد، استفاده از روغن زیتون بر روی قسمت های آسیب دیده بسیار موثر واقع می شود و سوزش را از بین می برد.

استفاده از وازلین:

وازلین کرمی است که برای بهبودی و نرم کردن وضعیت پوست بسیار مناسب است و التهاب های ایچاد شده در پوست را برطرف می کند. برای آفتاب سوختگی نیز می توانید از وازلین استفاده کنید و نتیجه آن را مشاهده نمایید اما برای دریافت نتیجه بهتر توصیه می کنیم که وازلین را در یخچال قرار دهید تا خنک شود و سپس آن را بر روی پوست خود استفاده کنید. با انجام این کار می توانید هم از خنکی وازلین بر روی بخش های سوخته و انداختن سوزش آن بهره مند شوید و هم سوختگی را بهبود بخشید.

استفاده از شیر:

شیر از پی اچ مناسبی برای پوست برخوردار است و می توان از آن برای درمان آفتاب سوختگی پوست صورت کودک استفاده کرد. در این زمینه بهتر است تا از شیر پر چرب استفاده کنید تا وضعیت پوست صورت کودک با سرعت بیشتری بهبود یابد. پرستار کودک در منزل برای به کار بردن شیر در خصوص درمان سوختگی پوست صورت می تواند حوله ای را به شیر آغشته کنید و سپس آن را بر روی پوست صورت کودک قرار دهد.

حمام کردن و شستن صورت:

زمانی که آفتاب سوختگی صورت به وجود می آید و پوست قرمز می شود، د رصورتی که این سوختگی با سوزش همراه باشد، حمام کردن و شست و شوی صورت یکی از بهترین راههای درمان آفتاب سوختگی پوست صورت کودک خواهد بود.

زیرا تعریق بدن و پوست می تواند التهابات و سوزش ناشی از آفتاب سوختگی را افزایش دهد و مانع از بهبود یافتن آن شود. به همین دلیل پرستار کودک باید حتما کودک را به حمام برده و شست و شو دهد ویا اینکه صورت او را با آب خنک بشوید و پس از آن از انواع روش های ذکر شده برای التیام سوختگی استفاده کند.

استفاده از ژل آلوئه ورا:

ژل آلوئه ورا یکی از بهترین گزینه ها برای سلامتی و زیبایی پوست است که در بهبود یافتن زخم و یا سوختگی نیز بسیار موثر است و به این منظور به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. آلوئه ورا به کلاژن سازی پوست کمک می کند و مواد مورد نیاز آن را تامین می نماید.

از این جهت پرستار کودک در منزل بهتر است که در صورت امکان از ژل آلوئه ورا، عصاره آلوئه ورا و یا روغن آلوئه ورا برای بهبودی وضعیت پوست صورت کودک استفاده کند و آن را به مدت مشخصی بر روی پوست صورت کودک قرار دهد.

سخن پایانی درباره درمان آفتاب سوختگی پوست

بر اساس راههای درمان آفتاب سوختگی پوست صورت که در این مطلب به آنها اشاره کردیم، باید بدانید به این موضوع اشاره کرد که پرستاران مجموعه پرستاری آراد به تمامی این مسائل واقف هستند و به بهترین شکل ممکن امور مراقبت از پوست کودک را در منزل و در صورت نیاز انجام خواهند داد.


سوالات متداول

بهترین روش درمان آفتاب سوختگی چیست؟

خیس کردن محل با شیر، استفاده از روغن زیتون، وازلین، عسل و غیره از بهترین راهکارها برای درمان آفتاب سوختگی است.

بهترین ویتامین برای درمان آفتاب سوختگی کدام است؟

بهترین ویتامین برای درمان آفتاب سوختگی، ویتامین E است. البته که استفاده از ویتامین D نیز مفید است.

آیا حمام کردن می‌تواند به درمان آفتاب سوختگی کمک کند؟

یکی از بهترین راه های درمان آفتاب سوختگی سشت و شو و حمام کردن است.

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست