1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. تغذیه برای کودکان مدرسه ای
تغذیه برای کودکان مدرسه ای

تغذیه برای کودکان مدرسه ای

تغذیه برای کودکان مدرسه ای از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است زیرا جگر گوشه هایتان زمان زیادی را در مدرسه سپری می کنند.

کودکان غالباً جنب و جوش زیادی دارند و به همین جهت باید رژیم غذایی حاوی مواد مغذی مصرف کنند.

کودکان مدرسه ای، به خصوص در سنین پایین به سرعت رشد می کنند و برای رشد مناسب باید تغذیه ای مناسب برای آن ها در نظر گرفته شود.

رژیم غذایی سلامت و مقوی نقش بسزایی در سلامت بدن و روح دارد. به همین جهت ضروری است که این رژیم غذایی از دوران کودکی فراهم گردد.

لازم به ذکر است که کودکان در بسیاری مواقع با الگو برداری از والدین یاد می گیرند. به همین جهت اگر می خواهید تا کودکتان رژیم غذایی سالم و مناسبی داشته باشد، باید مواد غذایی مصرفی خودتان به عنوان والدین را نیز کنترل نمایید.

یکی دیگر از مواردی که به کودک در ساخت عادت غذایی سالم کمک می کند، دادن قدرت انتخاب به کودک است. زمانی که کودک رژیم غذایی را خودش انتخاب کند، راحت تر آن را پذیرفته و مصرف می کند.

بدین منظور می توانید کودک را در خرید هایتان ببرید و به او درباره خواص مواد غذایی مختلف توضیح دهید. این کار باعث می شود که کودک هم دلیل مصرف مواد غذایی مختلف را بداند و هم نقش خود را در تهیه این مواد در نظر گیرد.

تغذیه برای کودکان مدرسه ای از اهمیت بسیار زیادی برخودار است. چرا که تغذیه مناسب روی کیفیت خواب او نیز تاثیر چشمگیری دارد و خواب مناسب در کودکان مدرسه ای، یک فاکتور سلامتی مهم می باشد.

تغذیه برای کودکان مدرسه ای چگونه باید باشد؟

کودکان مدت زمان زیادی را در مدرسه سپری می کنند. به همین جهت والدین باید همواره تغذیه مناسبی را برای آن ها در این اوقات مهیا نمایند.

البته اهمیت تغذیه کودک صرفا به زمانی که در مدرسه است محدود نمی شود، بلکه والدین باید در زمانی که کودک در خانه است نیز مواد غذایی مفیدی برای او تدارک بیند.

تغذیه برای کودکان مدرسه ای چگونه باید باشد؟
تغذیه ای که به کودک برای مدرسه اش می دهید، باید مواد غذایی مختلف و مواد مغذی را شامل شده باشد.

نکات مهم تغذیه کودکان مدرسه ای

همانطور که گفتیم، کودکان مدرسه ای در سنین رشد قرار دارند و اهمیت تغذیه برای آن ها بسیار زیاد است.
به همین جهت در ادامه به بررسی برخی نکات درباره تغذیه این کودکان می پردازیم.

هرم راهنمای غذایی کودکان

یکی از نکات تغذیه کودکان مدرسه ای، استفاده از هرم راهنمای غذایی جهت مبنای تغذیه آن ها می باشد. به کمک این راهکار، از وجود مواد مغذی مختلف و انواع ویتامین در تغذیه برای کودکان مدرسه ای اطمینان حاصل می شود.

مشورت با پزشک

از آن جایی که اهمیت تغذیه برای کودکان مدرسه ای بسیار زیاد است، جهت تهیه یک برنامه مناسب می توانید با پزشک تغذیه مشورت نمایید. پزشک می تواند با بررسی شرایط بدنی کودک، برنامه تغذیه ای مناسبی برای او تدارک بیند.

استفاده از غلات کامل

یکی دیگر از نکات تغذیه برای کودکان مدرسه ای، استفاده از غلات کامل در رژیم غذایی آن ها می باشد. غلات کامل در مقایسه با سایر غلات، ارزش غذایی بالاتری دارد.

مصرف میوه و سبزیجات مختلف برای کودکان مدرسه ای

چه تغذیه برای کودکان مدرسه ای و چه برای تغذیه داخل خانه، سعی کنید از انواع میوه و سبزیجات استفاده نمایید. میوه و سبزیجات حاوی ویتامین ها و مواد مغذی مناسب رشد کودکان مدرسه ای هستند. پس استفاده از این مواد را در چند وعده غذایی برای کودک در نظر داشته باشید.

محدودیت در مصرف شیرینی و نوشابه

کودکان عموما علاقه ویژه به انواع شیرینی و نوشابه دارند. اما این مواد به خصوص زمانی که زیاد مصرف شوند، می توانند مشکلات مختلفی را برای رشد کودک به وجود آورند.

به همین جهت همواره مصرف شیرینی و نوشابه را برای کودک مدرسه ای خود محدود نمایید.

نکته مصرف چربی در کودکان مدرسه ای

چربی های غذایی شامل چربی های اشباع و چربی های غیراشباع می باشند. چربی های اشباع انواع چربی های هستند که مصرف زیاد آن ها می توانند مشکلات زیادی در سلامتی ایجاد کنند.

محدودیت در مصرف چربی های اشباع، از جمله دیگر نکات تغذیه برای کودکان مدرسه ای می باشد.

پرستاری از کودک توسط موسسه آراد

اگر به وجود مشغله کاری، محدودیت زمانی و دیگر موارد امکان مراقبت از کودک مدرسه ای خود را ندارید، می توانید از خدمات پرستاری برای پرستار کودک، پرستار بیمار و … بهره مند شوید.

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست