1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. بیماری گیلن باره در کودکان
بیماری گیلن باره در کودکان

بیماری گیلن باره در کودکان

بیماری گیلن باره یکی از بیماری های عصبی بوده که بیشتر در کودکان رخ می دهد. اگر قصد پیشگیری و اطلاع از روش های درمانی بیماری گیلن باره در کودکان را دارید، برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

بیماری گیلن باره در کودکان چیست

بیماری سندروم گیلن باره در واقع نوع بیماری عصبی یا نورولوژیکی محسوب می شود که اعصاب بدن را تحت شعاع قرار می دهد. این بیماری اختلال نادری بوده که منجر به حمله به سیستم ایمنی و اعصاب محیطی شده که در نتیجه باعث ضعف بدن و مشکلات حسی می شود.

بیماری گیلن باره در کودکان

روند بیماری و علائم آن

با توجه به اینکهبیماری گیلن باره در کودکان سیستم ایمنی بدن اتفاق می‌ افتد، در نتیجه باعث ضعف ماهیچه ها و استخوان ها، بی حسی و گزگز در پای کودکان می شود.

در برخی موارد باعث فلج شدن برخی از اندام ها می شود. بیماری گیلن باره در کودکان با سوزش و خواب رفتگی های ناگهانی در پا اتفاق می‌افتد که این حس خواب رفتگی به بخش های مختلف بدن سرایت می کند.

در صورت تشخیص بیماری، امکان درمان کامل وجود دارد. اگر بیماری در زمان و روز های ابتدایی بیماری تشخیص داده نشود، مشکلات تنفسی را ایجاد کرده که در برخی مواقع ضعف بدن را به دنبال خواهد داشت.

دلایل وقوع بیماره گیلن باره در بدن

علت ایجاد این بیماری در بدن به روشنی مشخص نبوده و پزشکان و دانشمندان علت خاصی را برای وقوع این بیماری تشخیص نداده اند.

طبق تجربه های کسب شده این بیماری از طریق عفونت های ویروسی مانند سرماخوردگی یا انواع آنفولانزا ها شروع شده و ممکن است عفونت از طریق خوردن آب و غذای آلوده نیز به بدن وارد شود. در نتیجه برای تشخیص این بیماری کاهش ایمنی بدن خود را در نظر داشته باشید.

اگر قصد استخدام پرستار کودک را دارید، می توانید به مجموعه پرستاری آراد مراجعه نمایید که کلیه خدمات پرستاری از جمله نگهداری سالمند، پرستار سالمند، پرستار کودک و غیره را انجام می دهند.

تشخیص تخصصی بیماری

پزشک متخصص در ابتدا سطح ایمنی بدن را در نظر می‌ گیرد و علائمی مانند مورمور شدن پا ها نیز یکی از گزینه های تشخیص پزشکان محسوب می‌ شود. برای تشخیص دقیق تر آزمایشی هایی مانند آزمایش مایع مغزی – نخاعی از بیمار دریافت می شود.

برخی آزمایش ها مانند بررسی الکترونیکی عضله و آزمایش سرعت هدایت عصب نیز می‌ تواند در تشخیص قطعی بیماری گیلن باره در کودکان موثر واقع شود. هدف از آزمایش الکترونیکی از لوله و سرعت هدایت عصب، جهت بررسی ارسال پیام از طریق اعصاب به دست و پا ها است.

بیماری گیلن باره در کودکان

پرستاری از بیماران گیلن باره چگونه است؟

تا به حال درمان قطعی برای بیماری سندروم بیماری گیلن باره در کودکان وجود ندارد اما مراقبتهای پرستاری می تواند کودکان را از ابتلاء به بیماری جلوگیری کرده یا در صورت ابتلا و شیوع بیشتر در بدن جلوگیری نماید.

در نظر داشته باشید، پرستار بیمار گیلن باره باید تخصص فراوانی در باره این بیماری داشته باشد. در ادامه به برخی وظایف پرستار بیماری گیلن باره در کودکان می پردازیم.

اقدامات پرستار بیماری گیلن باره در کودکان

پرستار مورد نظر در قدم اول به بررسی وضعیت تنفسی و درمانی کودک می‌ پردازد و از روش های درمانی جهت بهبود آن اقدام می کند.

به عنوان مثال می توانیم به حمایت های عملکردی ریوی و روند اکسیژن ‌رسانی اشاره نماییم. استفاده از دارو های ضد انعقاد، استفاده از جوراب های پلاستیکی و استفاده از پوتین های فشار دهنده برای جلوگیری از عوارض بی حرکتی و آمبولی ریه مناسب است.

جهت اعزام پرستار و ارائه خدمات پرستاری به کودکان می توانید به سایت پرستاری آراد مراجعه نمایید.

عوارض بیماری گیلن باره در کودکان

اولین عوارض و مشکلات این بیماری، مشکلات مربوط به تنفسی بوده که با فلج شدن ماهیچه های تنفسی همراه می‌ شود. بیش از ۲۰ درصد مبتلایان به سندروم بیماری گیلن باره در کودکان در هفته اول در بیمارستان نیاز به دستگاه تنفسی دارند.

بیماری شده با بی حسی اندام های مختلف بدن رو به رو می شود. در ادامه مشکلات قلبی و فشار خون از جمله موارد مهم در باره بیماری است. ریتم های نامنظم قلب، مشکلات روده و مثانه، لخته شدن خون انواع زخم از جمله عوارض سندروم بیماری محسوب می‌ شود.

برای اطلاعات بیشتر جهت درمان این بیماری، اعزام پرستار، پرستار کودک، نگهداری سالمند و غیره به سایت پرستاری آراد مراجعه نمایید.

4.4/5 - (20 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست