1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. برای کودک ۱ تا ۳ سال چه نوع پرستاری مناسب است؟
پرستار کودک

برای کودک ۱ تا ۳ سال چه نوع پرستاری مناسب است؟

پرستاری از کودک ۱ تا ۳ سال : آیا قصد دارید که برای مراقبت از کودک 1 تا 3 ساله خود پرستار استخدام کنید؟ آیا می دانید که برای کودک ۱ تا ۳ سال چه نوع پرستاری مناسب است؟ این مطلب توسط مجموعه پرستاری آراد برای شما تهیه شده است و منبع علمی دارد که به همین دلیل توصیه می کنیم تا مطالعه آن را تا انتها ادامه دهید که از پاسخ این پرسش ها آگاه گردید و بهترین نوع پرستار را برای کودک خود استخدام نمایید.

 

پرستاری از کودک 1 تا 3 سال

رده سنی 1 تا 3 سال در کودکان از سنینی است که به مراقبت و نگهداری بسیار زیادی از کودک نیاز است زیرا در این محدوده سنی میزان کنجکاوی کودک بسیار زیاد است و تازه راه رفتن را می آموزد که به همین دلیل نباید یک لحظه از او غافل شد. در غیر این صورت ممکن است که حادثه ای برای او به وقوع بپیوندد و سلامتی او را تهدید کند.

انواع روش های پرستای از کودک:

برای پرستار از کودک ۱ تا ۳ سال دو روش وجود دارد که این روش ها از قبیل زیر هستند:

  • پرستاری از کودک در مهد کودک
  • پرستاری از کودک در منزل

در پرستاری از کودک ۱ تا ۳ سال  در مهد کودک ها باید هزینه ای پرداخت کنید که در این صورت کودک به شکل پاره وقت تحت مراقبت قرار می گیرد اما بسیاری از والدین از محیط مهد کودک خوششان نمی آید و ترجیح می دهند که این کا در منزل برای انها انجام شود.

در روش پرستاری از کودک ۱ تا ۳ سال در منزل، پرستار به منزل شما خواهد امد و بر اساس شرایط تعیین شده وظایف خود را انجام می دهد.

انواع روش های پرستاری از کودک در منزل:

برای پرستاری از کودک در منزل روش های مختلفی وجود دارد که هر کدام ویژگی های مربوط به خود را دارند. این روش ها عبارتند از:

پرستاری دائمی از کودک:

در این روش، پرستاری از کودک ۱ تا ۳ سال به صورت دائمی انجام می شود و پرستار به صورت کلی همیشه با شما زندگی خواهد کرد و امور مربوط به کودک را انجام خواهد داد.

پرستاری شبانه روزی:

پرستاری از کودک ۱ تا ۳ سال شبانه روزی تقریبا همان پرستاری دائمی است اما در این روش ممکن است که پرستار یک روز کلی بر اساس خواسته شما مراقبت از کودک را انجام دهد و روز دیگر را مرخصی داشته باشد. به عبارت دیگر لزومی ندارد که در پرستاری 24 ساعته هر روز پرستاری از کودک انجام شود.

پرستاری پاره وقت:

در پرستاری پاره وقت امور مربوط به مراقبت از کودک شما برای چندین ساعت در روز انجام می شود که تعداد ساعت ها و موقع آن که ظهر باشد و یا شب و …. را باید با پرستار هماهنگ کنید.

پرستاری ساعتی:

پرستاری ساعتی به این شکل است که در این روش هزینه پرستاری از کودک به صورت ساعتی محاسبه می شود. این روش معمولا برای کسانی مورد استفاده قرار می گیرد که قصد مراقبت دائمی از کودک توسط پرستار را ندارند.

پرستاری چند روز در هفته:

در صورتی که قصد داشته باشید فقط چند روز از هفته امور مربوط به پرستاری از کودک ۱ تا ۳ سال را به پرستار بسپارید، می توانید از این روش استفاده کنید.

پرستار مناسب کودک ۱ تا ۳ سال

برای پرستاری از کودک ۱ تا ۳ سال می توانید از انواع روش های ذکر شده در بخش فوق استفاده کنید و این موضوع در واقع به نظر خود شما بستگی دارد. اما به صورت کلی پرستاری از کودک 1 تا 3 ساله در منزل بهتر است و توصیه می کنیم که برای این کار پرستاری در منزل را انتخاب کنید تا کودک شما شرایط بهتری داشته باشد و آرامش او برهم زده نشود.

بهترین روش پرستاری از کودک ۱ تا ۳ سال  روش پاره وقت است زیرا کودک در این سنین به محبت خود شما نیاز دارد و باید در اکثر مواقع خودتان مراقبت از او را انجام دهید. اما در این زمینه میتوانید از روش پرستاری کمکی نیز استفاده کنید به این صورت که خودتان به انجام امور مربوط به کودک به پرستار کمک کنید.

استخدام پرستار کودک 1 تا 3 سال در منزل:

برای  پرستاری از کودک ۱ تا ۳ سال در منزل بهترین گزینه برای شما دریافت همکاری از مجموعه پرستاری آراد است که می توانید هر نوع پرستاری که تمایل دارید را از این مجموعه استخدام کنید.

کلام آخر:

حال که دریافتید برای پرستاری از کودک ۱ تا ۳ سال چه کاری باید انجام داد، بهترین گزینه را برای پرستاری از کودک خود انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه : دستمزد پرستار کودک در سال جدید

 

 

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • پرستارهای شما آموزش هم میدن؟

    پاسخ
    • کارشناس پرستاری
      2023/07/13 10:23

      سلام. بله. پرستارهای کودک (کودکیار) کار آموزش کودک را هم انجام میدن.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست