1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. آرتروز در سالمندان چه علائمی دارد؟
آرتروز در سالمندان

آرتروز در سالمندان چه علائمی دارد؟

آرتروز در سالمندان چه علائمی دارد؟

آرتروز در سالمندان چه علائمی دارد؟ آرتروز باعث ایجاد چه مشکلاتی برای سالمندان می شود؟ چگونه می توان به سالمند مبتلا به آرتروز کمک کرد؟ با ما در موسسه پرستاری آراد همراه باشید تا این مسائل را برای شما تحت بررسی قرار دهیم.

سالمندان به دلیل کهولت سن با مشکلات و بیماری های مختلفی مواجه می شوند که آرتروز از جمله بیماری های بسیار شایع در افراد مسن و سالمندان است. بر اثر ابتلا به این بیماری مفاصل موجود در بدن ملتهب می شوند و درد زیادی را در اشخاص ایجاد می نمایند.

به عبارت دیگری سالمندانی که به بیماری آرتروز در سالمندان مبتلا می شوند، غضروف های موجود در میان مفاصل خود را از دست میدهند و با بروز این اتفاق مفاصل آنها بر روی هم سائیده می شوند و باعث بروز درد می گردند.

آرتروز در سالمندان1

مهمترین علائم آرتروز در سالمندان

سالمندانی که از بیماری آرتروز رنج می برند. معمولا یکی از علائم ذکر شده در زیر و یا اکثر آنها مواجه هستند:

  • احساس درد در مفاصل
  • محدود شدن دامنه حرکت در مفاصل مختلف بدن
  • متورم شدن بخش هایی که در اطراف مفاصل قرار گرفته اند
  • بروز درد در حین انجام فعالیت های مختلف

با توجه به این علائم که بر اثر ابتلا به آرتروز در سالمندان ایجاد می شود مشکلاتی برای آنها در زندگی روزمره به وجود می آید.

آرتروز در سالمندان باعث ایجاد چه مشکلاتی  می شود؟

ابتلا به آرتروز(Osteoarthritis)در افراد مسن باعث می شود که این دسته از عزیزان توانایی انجام دادن امور روزمره خود را نداشته باشند و برای انجام دادن تمامی این امور با مشکل مواجه باشند.

به عنوان مثال: سالمندی که به آرتروز ابتلا داشته باشد چنانچه بخواهد مدت زمان زیادی را برای پخت غذا، خرید کردن، تمیز کردن خانه و … صرف کند، دچار خستگی و درد شدید می شود.

علاوه بر آن با توجه به اینکه ابتلا به آرتروز باعث محدود شدن دامنه حرکات مفاصل می شون. بسیاری از امور خانه و یا مشاغل برای سالمندان غیر قابل انجام می گردد زیرا قوای بدنی مورد نیاز برای انجام آنها وجود نخواهد داشت.

برای جلوگیری از بروز درد در این دسته از عزیزان باید از وظایف روزمره آنها کاسته شود. تا این عزیزان بتوانند مدت زمان بیشتری را به استراحت بپردازند. فعالیتهای کمکی پرستار سالمند جهت درمان آرتروز در منزل.

چگونه می توان به سالمند مبتلا به آرتروز کمک کرد؟

اگر قصد دارید که به یک سالمند مبتلا به آرتروز کمک کنید، در مرحله اول باید او را نزد پزشک ببرید تا داروهای غضروف ساز و سایر داروهای مورد نیاز برای او توسط پزشک تجویز شود.

سپس با توجه به اینکه این عزیزان به استراحت بیشتری نیاز دارند، باید در انجام امور منزل و یا سایر امور روزمره به آنها کمک کنید. حال اگر خودتان زمان و یا شرایط لازم برای انجام این امور را ندارید، میتوانید برای سالمند، به استخدام پرستار سالمند در منزل بپردازید تا پرستار مورد نظر امور لازم را برای سالمند انجام دهد. و به این شکل در عین حال که فعالیت های روزمره سالمند انجام می شود، فشار این امور به سالمند وارد نشود و بتواند استراحت کند.

موسسه پرستاری آراد در تهران و استخدام پرستار سالمند:

در موسسه پرستاری آراد می توانید برای استخدام  و درمان آرتروز در سالمندان پرستار سالمند اقدام کنید. و از خدمات بسیار حرفه ای مجموعه و پرستاران متخصص آن بهره ببرید.

موسسه آراد از اعتبار بسیار زیادی برخوردار است و در انجام امور مورد نظر متعهد است.

پرستاری برای سالمند در این موسسه به روش های مختلفی از قبیل زیر انجام می شود:

  • پرستاری از سالمند بیمار
  • پرستاری از سالمند پاره وقت
  • پرستاری از سالمند تمام وقت
  • پرستاری از سالمند شبانه روزی
  • پرستاری از سالمند ساعتی
  • پرستاری از سالمند شبانه
  • پرستاری از سالمند روزانه

با این وجود بر اساس هر یک از این روش ها می توانید برای استخدام پرستار در این مجموعه اقدام کنید.

کلام پایانی:

در موسسه پرستاری آراد بررسی کردیم که چگونه می توان به سالمند مبتلا به آرتروز کمک کرد؟با در نظر گرفتن مطالبی که در این زمینه برای شما شرح دادیم، به بهترین شکل ممکن میتوانید به سالمند مورد نظر خود کمک کنید و شرایط رفاه و آرامش او را محیا سازید.چنانچه در این زمینه نیاز دارید که اطلاعات بیشتری کسب کنید، از طریق تلفن های تماس موجود در سایت با ما تماس بگیرید.

 

 

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست