1. پرستار آراد
  2. مقالات
  3. پرستار در منزل خوب و اقداماتی که برای تبدیل شدن به یک پرستار حرفه ای باید انجام داد
پرستار در منزل خوب

پرستار در منزل خوب و اقداماتی که برای تبدیل شدن به یک پرستار حرفه ای باید انجام داد

پرستار در منزل خوب و حرفه ای باید از نظر مهارت های علمی و عملی و همچنین ارتباطات بین فردی بهره مند باشد. تبدیل شدن به یک پرستار بیمار تنها با گرفتن مدرک تحصیلی محقق نخواهد شد. یک پرستار در منزل خوب به مهارت و تجربه نیاز دارد تا بتواند به خوبی از بیمار مراقبت کند. مهارت ها و تجربه هایی از قبیل اصول مراقبت از بیمار، قدرت آموزش دادن، هوشیار بودن نسبت به خطرات و همچنین مهارت برقراری ارتباط می تواند برای بهتر شدن کار یک پرستار بیمار به او کمک کند. در واقع، پرستار در منزل خوب کسی است که این مهارت ها را حیاتی بشمارد و برای بهتر شدن در آن ها روز به روز تلاش کند.

پرستار در منزل خوب

جزیی نگری

جزیی نگری برای پرستار در منزل خوب به این معنی است که پرستار بیمار باید هم به موارد بزرگ و هم موارد کوچک دقت داشته باشد. در هنگام کار پرستار بیمار، کوچکترین خلل و نشانه ها ممکن است باعث اتفاقات بسیار بزرگی بشود. بنابراین، پرستار در منزل خوب باید همیشه نسبت به اوضاع تسلط داشته باشد.

جزیی نگری همچنین به معنی دقیق بودن پرستار بیمار نیز است. در حوزه پزشکی و درمانی، تکیه بر حدس ها، گمان ها و تخمین ها ممکن است با عواقب زیان باری همراه باشد. بنابراین، پرستار بیمار باید در کارش کاملا دقیق باشد.

معنی دیگر جزیی نگری، تمرکز است. پرت شدن حواس پرستار بیمار و یا انحراف ذهن او ممکن است باعث عدم توجه پرستار بیمار به یک نکته کوچک شود و همانطور که گفته شد، عدم توجه به هر نکته ای می تواند باعث ایجاد خلل در کار پرستار بیمار شود.

نظم

داشتن نظم برای کار پرستار در منزل خوب بسیار مهم است. اگر پرستار بیمار در کارش نظم داشته باشد، راحت تر می تواند تسلط بر شرایط را به دست آورد.

  • پرستار بیمار باید توانایی “نه” گفتن را داشته باشد.
  • پرستار بیمار باید بتواند در مواقعی که به کمک احتیاج دارد، آن را درخواست کند
  • داشتن اولویت بندی نیز برای پرستار بیمار بسیار مهم است. پرستار بیمار با رعایت اولویت بندی به خوبی می تواند در کارهایش نظم ایجاد کند.
  • پرستار بیمار باید زمان را مدیریت کند. به این معنی که با رعایت همه نکات، زمانش را عاقلانه و برنامه ریزی شده تقسیم بندی کند.
  • تقسیم انرژی:انرژی پرستار بیمار باید برای تمام زمان کاری اش به خوبی تقسیم شود.
  • در نهایت اینکه پرستار بیمار باید بتواند در زمان کوتاه فکر کند و عکس العمل نشان دهد. چرا که در حوزه پزشکی و درمانی، ثانیه ها تعیین کننده هستند.

 

پرستار در منزل خوب

 

تفکر شرایط بحرانی

کار یک پرستار در منزل خوب شبیه به بازی شطرنج است. در واقع پرستار بیمار باید برای تمام شرایط آماده باشد و به حرکات آینده فکر کند. پرستار بیمار باید در ذهنش بیمار را در شرایط بحرانی قرار دهد و برای آن شرایط برنامه ریزی کند. تفکر شرایط بحرانی برای پرستار در منزل خوب به بخش های زیر تقسیم می شود:

  • قدم اول: شناسایی مشکل و هدف.
  • قدم دوم: بررسی مشکل و هدف. پرستار بیمار باید اطلاعاتش را در مورد مشکل و هدف بررسی کند.
  • قدم سوم: بررسی راه حل های موجود. پرستار بیمار باید راه حل های موجود و نحوه انجام آنها را بررسی کند. پرستار بیمار باید همچنین احتمال موفقیت آنها را نیز در نظر بگیرد.
  • قدم چهارم: انتخاب و انجام راه حل
  • قدم پنجم: ارزیابی نتیجه. پرستار بیمار باید موفقیت یا شکست را در این مرحله بررسی کند تا دلایل موفقیت یا عدم موفقیت برای او مشخص شود.
ارتباط اجتماعی کارآمد

یک پرستار در منزل خوب باید بتواند با بیمار تحت مراقبتش به خوبی ارتباط برقرار کند. پرستار بیمار این کار را به منظور درک شرایط بیمار انجام می دهد. یک ارتباط کارآمد به این معنی است که پرستار بیمار در هنگام صحبت شخص دیگر (بیمار، پزشک، یک پرستار بیمار دیگر و …) به خوبی به صحبت ها گوش بدهد و همچنین در زمان صحبت خودش، رسا و واضح سخن بگوید.

پرستار در منزل خوب

یک پرستار در منزل خوب باید به خوبی به دستورات پزشک گوش کند و تمام آن را بدون کاستی انجام بدهد. برای همین منظور، پرستار بیمار باید دقت را در کار خودش تقویت کند. چرا که گاهی (برای مثال) ممکن است مجبور باشد در خلال انجام کاری، دستورات پزشک را نیز در ذهن بسپارد. با این وجود، پزشک نیز باید توانایی ارتباط خوبی داشته باشد. اگر پرستار بیمار احساس می کند که پزشک دستورات را به خوبی منتقل نمی کند، باید سوالاتی بپرسد تا بتواند موضوع را به خوبی متوجه شود.

این مقاله چه میزان برای شما مفید بود؟

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • چطوری مطمئن بشیم پرستار سلامت بیمار مارو تضمین میکنه؟

    پاسخ
    • maryam aghaeizade
      2023/05/22 09:52

      سلام وقت بخیر طناز جان
      در شرکت خدمات پرستاری آراد با دقت زیادی پرستاران استخدام شده و پشتیبانی همیشگی از سمت مارا خواهید داشت
      برای درک بهتر و کامل تر با کارشناسان ما تماس بگیرید
      https://parastarearad.com/contact/

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست